torsdag 18 februari 2010

Duorstat



Idag är det duorstat(Torsdag) och jag har umgåtts med Sanne Kansa heeela dagen.


Själv blev det att jag fick laga Vuoivvas ( lever) med potatis och jag kan bara säga att jag är grymm på det ;) Sen jobbade vi lite med Sámigiella(samiska) läxan som tog våra krafter totalt. -senare vid 8 stack vi till Jukkasjärvi för att de Giron Sámi teáhter som hade en lite föreställning som hette " catching the wind". Den fick absolut ett Godkännade av mig fast självklart var man lite besviken att den inte var på nordsamiska.


4 kommentarer:

Lotta sa...

Ååååå, min favvo-rätt !

Nadja Marakatt sa...

Nu får du komma hit och äta vuoivvas hos mig :) och jag kommer till dig och äter blodpalt :P

Lotta sa...

Perfekt byte !!! Synd att det inte är lite närmare emellan våra hus :P

Nadja Marakatt sa...

Ja, det är synd. Du får ta och flytta upp hit mot Kiruna så kan vi göra matbyte :-) haha!