måndag 15 februari 2010

boazomearkagirji

Nu sitter man spänt på att vänta om beskedet från sametinget. Kommer budgeten gå igenom och mitt förslag? :)
Så mycket som jag jobbat med själva ansökan så tycker jag faktiskt att det borde gå igenom. Vi behöver en ny rensmärkesbok till våra nordligaste samebyar och det tänker jag fixa. Det är mitt mål just nu och jag tänker ta mig i mål!
Samtidigt som jag sitter och skriver klart själva ansökan som är kvar sitter man och kollar på Kalla, skriver på Facebook, käkar godis fast jag för mindre än 1 timme sedan var hos tandläkaren :O haha!
Idag har jag även varit och kollat på hundarna ute i Holmajärvi och jag kommer kanske ta en av hennes äldre tikar som hon ska omplacera. Sibirien Husky hundarna är verkligen ett fint hunddjur. Det hade även kommit till nya valpar som var hur sööööta som hellst. nej, här kan man inte sitta. Måste fortsätta med planeringen över boken. Chiao!