tisdag 2 mars 2010

Dimis eahkesbeaivi

Idag har jag verkligen haft en mysig eftermiddag. Dagen började med en vanlig skoldag och senare så blev det att åka till min kompis Sanne. Eftersom hon flyttat in i en ny lägenhet så ville jag självklart kolla hur hon bodde efter inredningen och det var verkligen en kanon lägenhet :) Det blev middag och senare så bakade vi en god och smarrig chokladmarängtårta som vi drack kaffe till :p

Nu snart ska man börja packa sin väska. Om bar några dagar så åker jag upp till fjällen och där ska jag verkligen insolera mig så ingen från den komminikationens vägar får tag på mig :) jag ska bara njuta av min àhkku, àddjà, Isa och unna oabba :) Hade verkligen varit roligt att resa till Norge på min ristnieiddas dop men jag känner att jag verkligen inte har tid, det är så mycket som ska göras. Jag ska börja sy nya gahpira ( mössor), duoljigistá (skinhandskar), gihccigahpira (killingmössa) och cuolbmat válmmas mu liidni ( som jag dock inte vet vad det är på svenska). Det är mycket som ska göras :)



Här nedan kommer två bilder som jag tagit idag :



Inga kommentarer: